Vilkår & Info

Priser og betaling

Alle priser på www.thujor.dk er angivet, inkl. Moms med den aktuelle merværdiafgift, der er angivet på fakturaen / pengesedlen.

Alle priser på Thujor.dk betragtes som aktuelle og gyldige på bestillingstidspunktet. Vi forbeholder os ret til forkert indtastede priser. Eventuelle kampagner, rabatter osv., Der lanceres efter din ordre og før levering, kan ikke krediteres. Alle planter er reserveret / afhentet i henhold til din ordre.

Medmindre andet er aftalt, betaler du kontant / kort ved levering eller faktureres 14 dage netto efter modtaget varelevering, sidstnævnte mulighed håndteres af Svea Finans, og du finder detaljerede oplysninger om deres vilkår ved kassen. Faktura skal aftales senest inden pakning fra vores lager.

Hvis du ikke møder op på vores specificerede tidspunkt, og du har valgt kort / kontant betaling, sendes faktura til dig med forfaldsdato straks med et tillæg på 595 DKK for administrationsomkostninger. Du er altid ansvarlig for forsendelse tilbage til os, hvis du ikke afviser din levering på stedet til chaufføren. Det samme gælder for åbent køb af potteplanter. Du er ansvarlig for plantens trivsel og forsendelse tilbage til os. Når fabriksleveringer er tilbage til os, kontrolleres det, og eventuelle tilbagebetalinger foretages minus eventuelle fradrag i henhold til betingelser.

Rodklumper og rodkanaler fortryder ikke køb - afvigelser fra aftaleretten gælder her. Du kan selvfølgelig annoncere disse produkter på den sædvanlige måde med gældende garantier.


Leveringstiden

Leveringstid i plantesæsonen (beregnet fra marts / april til september / november afhængig af leveringsstedet) er inden for tre uger fra ordredato, normalt 7-10 dage. Ordrer placeret uden for plantesæsonen leveres så snart sæsonen tillader plantning. Ekstra gebyr for forsendelse. Bemærk, at leverancer uden for vores almindelige leveringsruter, f.eks. til Gotland, Dalarna, Värmland, Gävleborg og nord kan tage længere tid, når koordination er nødvendig. Mange leveringsfirmaer leverer kun en dag om ugen i bestemte områder. Vi giver besked via SMS / mail eller telefonopkald 1-3 dage før leveringsdagen. Dette kan ikke kontrolleres, da det skal synkroniseres med Postnord, DHL, Scehenker osv. - Leveringsselskabets vilkår og betingelser gælder.

Leveringstider for beplantninger er som følger: Efter godkendt tilbud vil vi vende tilbage inden for 7-10 dage med en dato, der afhængigt af sæsonen er 1-30 dage frem. Vi arbejder miljøvenligt og tager område for område - du kan ikke påvirke datoforslag. Selvfølgelig er dette kontinuerligt. Medmindre produktet er angivet på din ordre, bruger vi det bedste efter sæsonen. Det vil sige, rodklumper bruges ikke i den varme sæson.

Indtil du modtager en officiel anmeldelse, betragtes alle oplysninger om leveringsdato / -tid som foreløbige, da virksomheden er følsom overfor forhold, der ikke er vores kontrol. Selv efter anmeldelse kan der i ekstreme tilfælde være forsinkelser på grund af sygdom, sammenbrud i køretøjet eller lignende. I sådanne tilfælde betales generelt ingen kompensation eller rabatter, selvom du som kunde lider af ekstra omkostninger eller tab af indkomst.

Prioritetslevering kan normalt arrangeres for tillæg og efter aftale i tilfælde, hvor der kræves en mere præcis leveringstid. Dette er tilfældet med mindre lastbiler som Fiat Ducato, Ford Transit 3,5 ton. Priserne er angivet ved kassen.

Bemærk, at vi normalt leverer bøller og andre hækanlæg med lastbiler med en samlet vægt på næsten 13000 kg og derfor ikke når alle adresser. Hvis du kender eller har mistanke om, at din adresse ikke kan nås, skal du forlade dine bøller på det nærmeste mulige sted eller på et andet aftalt sted / adresse. Vi forlader frøplanter på det nærmeste sejlbare sted - dvs. vi transporterer ikke frøplanter på for eksempel bagsiden af huse osv. Eventuelle yderligere omkostninger for løftekranen, der skal løftes til adresse, tilføjes, vi leverer til det nærmeste sted, der kan nås. Driveren beslutter stedet.


Klager og garantiproblemer

I tilfælde af forkert levering af varer (forkert nummer eller forkert / beskadiget vare) er du forpligtet til at kontakte os umiddelbart efter levering, så vi i første omgang kan rette fejlen eller blive enige om passende kompensation. Bemærk, at du ikke kan annoncere en plantet plante.

Når du hævder en plantegaranti, forlader du anlægget på anlægsstedet, indtil du konsulterer os, og har mulighed for at levere aktuelle fotografier, der tydeligt viser, hvad du mener er grundlaget for at kræve en garanti. Hvis der er mere omfattende udveksling, kan der også foretages garantibesøg.

I begge disse tilfælde skal du starte en sag via kundeservice Klager for korrekt håndtering. Det er vigtigt at altid rapportere eventuelle problemer så hurtigt som muligt. F.eks. Skal garantiudskiftninger, der anmodes om i foråret efter leveringsåret, være rapporteret i efteråret 30/10 leveringsår. I efterårsplantning gælder 15/2. Alle klager over anlægget undtagen antal, der er forkert ved levering, modtages kun via e-mail.

Når en klagesag startes, er tiden som følger:

  • Du e-mailer os med den ønskede info. Hvis der ikke er noget ordrenummer og foto, behandles din klage ikke.
  • Vi foretager en analyse af, at du opfylder vores garantibetingelser vedrørende jordforbedring, plantning og kunstvanding. Så lav en komplet afsluttet klage.
  • Vi vil vende tilbage til dig via e-mail eller ringe inden for 10-20 dage for forslag til handling.
  • Foreslåede foranstaltninger udføres tidligst i den første kølige periode efter din planlægningsperiode. Det vil sige, at du planter marts - juni - handlingen udføres i september / oktober. Du planter juli-oktober - handling udføres april / maj det følgende år.
  • Vi erstatter anlægget, der blev idømt, ikke arbejde, der er blevet udført.
  • Foreslåede foranstaltninger behøver ikke at blive plantet ny, men kan gives råd ved f.eks. Slåning, gødning, kunstvandingssystemer osv.
  • Plante, der udskiftes, bør være uden chance for at overleve på grund af forsinkelsen i stedsegrønne, så det tages i betragtning, at der kun tages handling, når planten har etableret sig.
  • Garantiændring sker en gang pr. Ordre, dvs. ingen garanti på garantien. For at undgå problemer foretages afvikling af mulige bytteplanter først inden 3-6 måneder efter plantning. Dette er for at forhindre, at det forkerte antal planter leveres med garantien. Ofte reparerer planter sig selv, men kan også være sådan, at flere skal ændres, og så får vi også med dem.
  • Du, der vinterdækker og beskytter dine planter, er genstand for en mulig anden ændring.
  • Vi forbeholder os retten til at erstatte dig med kontanter til frøplanter til dit eget køb. Du modtager derefter det beløb, du har betalt os, ikke hvad de koster på dit nærmeste mulige havearbejdecenter.
  • 36 måneders plantegaranti, du er dækket af, at plantningen er udført af os, så hvis du er i zone 2, skal du have vinterdækning med skyggevæve mindst det første forår. Zoner 3-6 skal muligvis også beskyttes i den anden fjeder. Vinterstof skal være originalt skyggestof med 75% UV-filter - Farvet mørkegrønt. Jutestof / jordklæde osv. Accepteres ikke som beskyttelsesmateriale. Brugte gødninger skal være Ecoplants NPK nåletrægødning eller tilsvarende.
  • Dråpeslange skal monteres. Hvis der har været et forbud mod kunstvanding i dit område, skal du kunne bevise dit eget / købte vand.
  • Du har 36 måneders ret til at kræve i henhold til forbrugerkøbsloven.

OBS! Alle godkendte udskiftninger af planter på garantien indsamles på Thujor.dk i Mjölby alternativer sendt til en forsendelsesomkostning på 890 DKK


Åben køb / tilbagetrækning / aflysning

I overensstemmelse med den gældende fjernkontraktslovgivning har du normalt ret til at annullere købet uden at angive nogen grund inden for 14 dage efter, at vareleveringen er modtaget. Imidlertid er varer udelukket, som på grund af deres art ikke kan returneres, men risikoen for at blive ødelagt, som inkluderer planter, planter, mad og andre friske produkter. Kontakt os så hurtigt som muligt, hvis du fortryder det, og vi vil gøre vores bedste for at være imødekommende, men aftaleretten om ret til tilbagetrækning finder ikke anvendelse. Potteplanter Emerald og Brabant i størrelse 30+ til 140+ betragtes som en lagerplante. Disse kan annulleres til en pris af DKK 1.500 og 10% af ordren. Rodklumpede planter og planter, der ikke er rodfæstede, samles og reserveres til ER, det er et så friskt produkt, at planten skrotes og ikke kan videresælges, når den annulleres.

Du kan annullere dine planter inden for (24 timer) efter at du har placeret ordren uden beregning. I løbet af denne tid håndteres dine ordrer ikke, eller vi reserverer dem hos avlere eller hentes fra jorden.

Annullering af rodkugle og podede planter, men senest 96 timer efter bestilling kan udføres, inden du modtager meddelelse om levering. Omkostningerne er derefter 1500: - plus 50% af ordreværdien til dækning af administrationsomkostninger samt håndtering og indkøb af anlæg.

Afbestilling efter meddelelse om levering kan foretages. Omkostningerne er derefter 1500: - plus 75% af ordreværdien til dækning af administrationsomkostninger, lastning / losning og håndtering af anlæg. Gælder for bestilling af rodklump / rodfæstede planter, der er fuldt opladet.

Afbestillinger skal altid ske skriftligt, omfatte ordrenumre og sendes til info@thujor.se. Afbestilling på grund af forsinket levering mere end 2 uger efter leveringsdatoen for os kan udføres uden omkostninger. En plantet plante er en godkendt plante af enhver sort. - Der kan ikke foretages udtag eller prisjusteringer. Eventuelle prisjusteringer på grund af fejl i højden håndteres ved at justere ned til den nærmeste højde på hjemmesiden. Frøplante måles i strakt tilstand fra øverste gryde og længst til topskud FØR plantning. Ofte når der er en dig efter plantning, hvilket er godt for planten, men reducerer højden lidt.

Tvister

Vi forsøger altid at løse tvister i konsensus, men i tilfælde af at der ikke kan opnås enighed, anbefaler vi, at du konsulterer forbrugervejledningen i din kommune eller ARN. Vi behandler alle sager i hvert tilfælde, men følger ARNs anbefalinger.


Personoplysninger

Vi overholder persondataloven (PUL) og tager det fulde ansvar for de personoplysninger, du giver os. Din leverede information bruges udelukkende til administrative formål og til at give dig vigtige oplysninger. Ingen oplysninger vil blive solgt, overført eller på anden måde stillet til rådighed for tredjepart undtagen for kvalitetsopfølgning. Naturligvis kan du anmode om de data, vi har gemt, og også få dem ændret eller slettet. Læs mere her om vores Fortrolighed & Cookie policy


Forsendelse

Vi anvender enhedsfragt fra 59: - 995: - pr. Palle / pakke eller fragt - er tydeligt på produktet og ved kassen, hvad der gælder. Dine forsendelsesomkostninger er angivet i kassen og angivne forsendelsesomkostninger, inklusive betingelserne for gratis forsendelse. Til disse amter såvel som til leveringsadresser, der er uden for Sveriges fastland, herunder Öland, Gotland, er der et fragtillæg, som der aftales. Vej færge tælles ikke som vej. Fragtillæg kan også gælde for andre amter i lavsæsonen, 15/10 - 15/3. Brugte leveringsbetingelser er DHL-vilkår for Homedel Delivery eller Schenker's indenlandske. Metropolitan-udvidelser kan være underlagt betingelser. Palleomkostninger for Europall er 95 DKK. Palleomkostninger for Boxpall er 250 DKK. Disse omkostninger opkræves, hvis de ikke er fri for forsendelse.

Levering sker ved bestillingsbetingelser Vilkår Svea Finas - levering uden modtagelse mod tillæg 95: - Levering til anden adresse mod tillæg 195: -

Ekstra prioritetslevering - dvs. lagerført produkt, der kan håndteres og pakkes samme dag, hvis ordrer er placeret senest kl. 10.00: - vil blive leveret den følgende dag før 16.00 mod et ekstra gebyr på DKK 2.495 pr. Palle / pakke. Hvis denne levering ikke ankommer på grund af os under ekstraordinære omstændigheder, refunderes 2.495 SEK, ikke skader på afholdte omkostninger.

Prioritet levering - Lagerford produkt bestilles senest kl. 10 arbejdsdage inden for 7 arbejdsdage efter bestilling til et ekstra gebyr på DKK 595 pr. Palle / pakke.

Prioritet Direkte levering af ikke-lagerførte produkt - ordre senest kl. 10 arbejdsdage vil blive leveret senest 10 dage efter bestilling til et ekstra gebyr på DKK 1.995 pr. Palle / pakke - gælder for eksempel bonsai-træer, uldetræer og andre produkter uden for sortiment. Kun i april-juni og august-oktober.


Beplantninger

Plantninger er underlagt særlige betingelser, hvor kunden er ansvarlig for følgende:

  • at der er rimelig jorddybde til rådighed for det aktuelle planterotsystem.
  • adgang til planlægningspladsen skal være sådan, at planternes bevægelse fra lossepladsen er acceptabel, dvs. du ved, at planterne skal bæres rundt i huset - fortæl os dette inden ankomst for en prispræmie. Generelt ser vi, at vi ikke fører et kuperet terræn eller længere end maksimalt 30-40 meter så langt væk.
  • at eksisterende jord er af rimelig god kvalitet. Jord, der kræves for at opnå et tilstrækkeligt godt forhold, er inkluderet i henhold til dit valgte produkt - dette er ikke nok, da vi kan se forskellen i jord, dette opkræves ekstra i henhold til prislisten.
  • for at give adgang til det aktuelle plantningsareal for værktøjer og maskiner.
  • at kabel- og rørinstruktioner såvel som relaterede markeringer er der. Fibre kabel skal være umærket. Vores ansvar dækker 1 meter omkring fiberkabel. Ud over denne diameter er det din boligforsikring, der dækker enhver skade. Afhjælpning af fejl fra os udføres straks - der betales ingen skader for mangel på fiber i løbet af reparationstiden.
  • at vand er tilgængeligt inden for det relevante plantningsareal. Samt en haveslange, der er tilstrækkelig til et forbindelsespunkt til din nyplantning.
  • at ingen eksisterende vegetation påvirker plantning over eller under jordoverfladen. Fjernet pr. Aktuel regning. Husk, at rødder under jorden normalt kræver en gravemaskine.
  • at sten eller andre varer i jorden ikke er af en tilstand, der påvirker plantningen eller værktøjer og maskiner negativt, at plantearealet er rimeligt godt drænet.
  • Der kan foretages RUT-fradrag på visse dele af arbejdet, hvis sum er vist i ordrebekræftelsen, det er dit ansvar som kunde at kontrollere, at det beløb, vi opkræver, er tilgængeligt på din skattekonto. Hvis vi ikke er i stand til at opkræve skattemyndigheden beløbet for RUT, påhviler det dig som kunde at betale dette beløb direkte til os.
  • Plantager, der bestilles via www.thujor.dk, udføres af vores eget personale og under vores egen ledelse i Ecoplant Sweden AB.

* Hvis du er i tvivl om, hvad der er rimeligt, bedes du kontakte os via kontaktformularen før du bestiller. OBS! Hvis der er behov for en gravemaskine, eller hvor en jordbor ikke kan bruges, aftales yderligere omkostninger og baseres på prislisten.


Ikke leverede / modtagne vareleverancer

Bemærk, at leverede eller modtagne vareleverancer med planter vil blive opkrævet fuldt ud, da risikoen for permanent skade under langtidslagring og transport betragtes som givet. Gælder uanset dyrkningsmetoden. Når du giver besked fra et transportfirma, skal du tilpasse dig virksomheden - ellers vælg en prioriteret levering eller lignende. Uanmeldte frøplanter, der er reserveret til afhentning, oplades fuldt efter 10 dage. Ikke-afhentede leverancer med ikke-levende produkter vil blive returneret - du vil blive opkrævet denne ekstra pris med et tillæg på 15%. Væv, der er skåret, er fuldt opladet - Væv på hele rullen genvindes gratis.


Garantier

Vores fabriksgaranti betyder, at du som kunde skal få en fejlfri plante, der imødekommer industriens krav til kvalitet, sundhed og variation. Du har derfor altid en 12 måneders plantegaranti på vores planter. Vi følger GRO's branche / kvalitetslinjer.

Denne garanti betyder, at en plante, der ikke er sorter eller ikke udvikler sig normalt, på trods af tilstrækkelig pleje og plantning, erstattes af en ny plante i garantiperioden. Hvis det ikke er over rimelig tvivl, at planten er død eller har alvorlige defekter, der ikke vil komme sig, giver vi altid anlægget mindst 3-6 måneder for at vise forbedring i henhold til vores råd.

Udvekslinger finder kun sted april / maj / juni og september / oktober / nov. Dette betyder, at den tidligste udskiftning af foråret plantede planter er om efteråret og vice versa. Når du frygter, at anlægget ikke udvikler sig normalt, så send os et foto og en beskrivelse af sagen for at kontakte os / klage claim@thujor.se.

Garantien gælder ikke for skader, der opstår efter købet og forårsaget af utilstrækkelig pleje, forkert pleje, ulykker eller andet uden for vores kontrol. Dette inkluderer for eksempel kunstvanding, kulde- eller vindskade, befrugtning, forkert beplantning, dårlig dræning på anlægsområdet, oversvømmelse, forgiftning og skader forårsaget af dyr eller mennesker.

Derudover foretages der ingen garantiudskiftning i den tidlige etableringsperiode, inden for 3-6 måneder efter plantning, og medmindre det kan påvises, at planterne var syge ved levering, dækker garantien maksimalt 20% af de leverede planter. Indskud af gamle planter til gengæld håndteres af dig som kunde. Garantien udvides til også at omfatte vinterskader i løbet af den almindelige 12-36 måneders plantegaranti, når du køber og installerer skyggestof leveret af os.

Bemærk, at garantien ikke forlænges i forbindelse med udskiftninger, hverken til erstatningsanlæg eller til oprindeligt leverede anlæg, og at garanti udskiftes derfor ved en lejlighed. Vi forbeholder os ret til i stedet for at udskifte planter til at tilbagebetale til købsprisen.

Øvrigt

Hvis der ikke indgås nogen anden aftale inden bestilling, forbliver alle varerne Ecoplant Sweden AB's, virksomhedsregistreringsnummer 559201-6660, indtil fuld betaling er foretaget. Dette betyder, at du som kunde accepterer og ikke gør det vanskeligt at returnere leverede produkter, hvis det er nødvendigt. Du har heller ikke ret til at videresælge vores produkter, før der er foretaget fuld betaling. Hvis der ikke foretages nogen betaling, tages frøplanter tilbage på din ejendom - dvs. du giver os retten til at gå ind på dit sted / land for at returnere frøplanter på den enkleste måde. Gendannelse af jord finder ikke sted, men du bliver opkrævet omkostningerne ved genudgravning, transplantation og transport.

Vi forbeholder os desuden ret til:

  • annullere ordrer, der ikke kan udføres inden for en rimelig tid eller til en rimelig pris. Mail vil blive sendt til dig inden for 7 dage efter bestilling.
  • annullere ordrer eller kræve forskud, hvor vi efter kontrollen har stærke grunde til at mistænke manglende evne til at betale. Efter den sædvanlige UC. Du får normalt alternativerne allerede i kassen, som vi kan tilbyde dig.
  • du kan annullere ordrer, der er mindre end 1000 DKK i ordreværdi.
  • Ved at acceptere disse vilkår, giver du afkald på alle rettigheder til erstatningskrav hos Ecoplant Sweden AB uanset grund.

Vi forbeholder os ret til eventuelle skrivefejl i tekster og prisoplysninger. Bemærk også, at alle produktbilleder på Thujor.dk viser et unikt eksemplar på levende planter og derfor ikke er identiske med de planter, der leveres. Nogle planter vises efter klipning.